Dubens dugno mankšta – kas tai?

Žmogaus organizmas yra vientisa visuma, o dubens dugno raumenų stiprinimas yra naudingas žmogaus sveikatai ne mažiau nei kitų kūno raumenų. Vertėtų juos pradėti stiprinti ne tik ieškant pagalbos, bet ir profilaktiškai, nes silpnas dubens dugno raumenynas, gali sukelti begales sveikatos problemų.

Dubens dugno raumenis sudaro keturi raumeniniai sluoksniai, kurių kiekvienas turi savąją funkciją. Šiuos raumeninius sluoksnius turi kiekviena moteris bei vyras, tai delno dydžio ir storio raumenų rezginys, jungiantis gaktikaulį ir stuburgalį bei vieną sėdynkaulį su kitu.

Šie raumenys žmogaus organizme atlieka labai svarbias funkcijas: užtikrina šlapinimosi bei tuštinimosi kontrolę, įtakoja  seksualinės funkcijos kokybę, bei prisideda prie liemens korseto kontrolės, todėl drąsiai galima teigti, jog dubens dugnas yra taisyklingos žmogaus laikysenos pagrindas.

Miomos, polipai, gimdos nusileidimas, šlapimo ir išmatų nelaikymas, nugaros ar dubens skausmas – tai gali būti silpnų ar pertemptų dubens dugno raumenų pasekmė.

Teisingas dubens dugno raumenų stiprinimas puikiai veikia visą organizmą, pagerina kraujotaką ir medžiagų apykaitą, gerina laikyseną. Reguliariai treniruojantis, pagerėja žarnyno veikla, sumažėja venų varikozė, nutolinama menopauzė. Taip pat, speciali dubens dugno raumenų mankšta gali padėti esant šlapimo nelaikymui, kuris, remiantis statistika, ypač dažnas po antro ir trečio gimdymo, ypač jei tarpai tarp gimdymų nedideli.

Per vieną minutę pasaulyje gimsta apie 200 kūdikių, Lietuvoje 2020 m. oficialiai užregistruota 24.5 tūkstančiai gimdymų. Lygiai tiek moterų susiduria su nėštumo metu vykstančiais dubens dugno raumenų pasikeitimais.

Todėl dubens dugno raumenys yra labai svarbūs kiekvienai besilaukiančiai.

Kūdikio laukimas yra fiziologinė moters būklė, tačiau nėščioji patiria ryškių antropometrinių, kūno sudėjimo, vidaus organų topografijos, medžiagų apykaitos pokyčių

Dubens dugno raumenų mankštą ypač rekomenduojama atlikti nėštumo metu ir net iki jo, kad gimdymas būtų lengvesnis, sumažėtų plyšimų tikimybė. Treniruojamas dubens dugno raumenynas yra daug elastingesnis, geresnė jo kraujotaka. Po gimdymo, jei moteris jaučiasi gerai, nebuvo komplikacijų ar būklių, dėl kurių gydytojai rekomenduoja susilaikyti nuo bet kokio fizinio krūvio tam tikrą laiką, pratimus galima pradėti jau antrąją parą po gimdymo. Ne tik galima, bet ir labai rekomenduojama, nes nėštumo ir gimdymo metu dubens dugno raumenys yra stipriai įtempiami, o raumenų stangrumas atsistato gana lėtai. Labai dažnai po gimdymo moters gimda nusileidžia, dubens dugno raumenys būna suminkštėję, todėl būtina kaip galima greičiau grąžinti jiems tonusą. Laiku pradėjus treniruoti dubens dugno raumenis šioms nemalonioms būklėms galima užkirsti kelią. Dubens dugno mankšta turi būti atliekama sąmoningai, atsakingai, pažįstant savo kūną. Geriausia, kai pratimų moteris išmoksta prižiūrima specialisto ir laikosi duotų rekomendacijų, nes kiekvienos moters atvejis unikalus ir skirtingas.

Regualiariai ir taisyklingai atliekami dubens dugno raumenų  pratimai jau po mėnesio gali teigiamai pakeisti Jūsų savijautą.

Kineziterapeutė Agnė Novickienė

Telefonas konsultacijai

+370 616 18289

Elektroninis pašto adresas

info@domuscurans.lt

Adresas

Vokiečių g. 28-3, Vilnius

įėjimas nuo vokiečių gatvės per bromą.